McCartney (85%) - Lennon (15%) John: Guitarra Solista y Voces Paul: Bajo, Piano y Voz George: Voces Ringo: Batería y Campanas Robert Burns, Henry Mackenzie, Frank Reidy: Clarinetes McCARTNEY: "Compuse la melodía cuando tenía quince o dieciséis años, creo, en el piano de casa, antes de marcharme de Liverpool. Era como una melodía de cabaret". (Diciembre 1984) When I get older losing my hair, Many years from now Will you still be sending me a valentine Birthday greetings bottle of wine. If I'd been out 'till quarter to three Would you lock the door Will you still need me, will you still feed me When I'm sixty-four. Oo-oo-oo-ooh Oo-oo-oo-ooh You'll be older too, And it you say the word, I could stay with you. I could be handy, mending a fuse When your lights have gone. You can knit a sweater by the fireside Sunday mornings go for a ride Doing the garden, digging the weeds, Who could ask for more. Will you still need me, will you still feed me, When I'm sixty-four. Every summer we can rent a cottage, In the Isle of Wight, if it's not too dear We shall scrimp and save Grandchildren on your knee Vera Chuck & Dave Send me a postcard, drop me a line, Stating point of view Indicate precisely what you mean to say Yours sincerely, wasting away Give me your answer, fill in a form Mine for evermore Will you still need me, will you still feed me, When I'm sixty-four. Ohh! | ||
sábado, 24 de abril de 2010
when i 'm sixty four
viernes, 23 de abril de 2010
imagine
Imagine there's no Heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today
Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace
You may say that I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will be as one
imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man
Imagine all the people
Sharing all the world
You may say that I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will live as one
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today
Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace
You may say that I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will be as one
imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man
Imagine all the people
Sharing all the world
You may say that I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will live as one
miércoles, 21 de abril de 2010
acker bilk
Bernard Stanley "Acker" Bilk nació en Pensfornd, Somerset, Inglaterra el 28 de enero de 1929. Acker Bilk, su nombre artístico, es un prominente clarinetista Inglés. Se le identifica por su característica barbita de chivo, su bombín, su chaleco de rayas y por supuesto por su estilo de tocar el clarinete de un registro bajo y vibrante.
Bilk adquirió su apodoAcker del argot de Somerset que quiere decir algo así como camarada, amigo.
Los padres de Acker Bilk trataron de imponerle el piano, pero Bilk, como niño que era en esa época , interpretó este acto como algo restricitivo que le impedia su amor por las actividades al aire libre, tales como la práctica del futbol. Durante esta époco de la niñez perdio dos dientes frontales en una pelea escolar y la mitad de un dedo en un accidente en un trineo, bilk considero que ambos acciedentes influyeron o afectaron su forma peculiar de tocar el clarinte. Aprendió a tocar el clarinete mientras prestaba su servicio militar en el cuepro de Ingenieros Reales en la Zona del Canal de Suez y a mediado de los cinuentas ya se econtraba tocando el clarinete profesionalmente.
Bilk formó parte del boom de jazz tradicional que barrio el Reino Unido a finales de los cincuentas. En ese entonces se unió a la banda de Ken Colyer's en el año de 1954, y luego luego formó su propia banda de ensamble, a la que bautizó con el nombre de The Paramount Jazz Band, cuatro años después su exito solitario "Summer Set" (un juego de palabras o albur de su region Somerset) pego duro en las listas de exitos de Inglaterra y así comenzó una serie de once exitos que pegaron también duro en las listas de exitos de aquellos dias en el Reino Unido(Inglaterra).
Bilk was not an international star until an experiment with a string ensemble and a composition of his own as its keynote piece made him one in 1962. He wrote "Stranger on the Shore" for a British television serial series, and recorded it as the title track of a new album in which his signature deep, quivering clarinet was backed by the Leon Young String Chorale. The single was not only a big hit in the United Kingdom (where it stayed on the charts for a remarkable 55 weeks, gaining a second wind after Bilk was the subject of the TV show This Is Your Life) but shot to the top of the American charts as well – at a time when the American pop charts and radio playlists were open to just about anything, in just about any style[3]; making Bilk the first British artist to have a single in the number one position on the Billboard Hot 100 singles chart.[4] (Vera Lynn was the first British artist to top the U.S. Billboard charts with "Auf Wiederseh'n Sweetheart" in 1952). "Stranger on the Shore" sold over one million copies, and was awarded a gold disc.[5] The album was also highlighted by a striking interpretation of Bunny Berigan's legendary hit "I Can't Get Started." At one point, at the height of his career, Bilk's public relations workers were known as the "Bilk Marketing Board", a play on the then Milk Marketing Board.
Bilk recorded a series of albums in England that were also released successfully in the United States (on the Atlantic Records subsidiary Atco), including a memorable collaboration (Together) with Danish jazz pianist-composer Bent Fabric ("The Alley Cat"). But his success tapered off when British rock and roll made its big international explosion beginning in 1964, and Bilk shifted direction to the cabaret circuit. He finally had another chart success in 1976, with "Aria," which went to number five in the United Kingdom. In the early 1980s, Bilk and his signature hit were newly familiar, thanks to "Stranger on the Shore" being used in the soundtrack to Sweet Dreams, the film biography of country music legend Patsy Cline. Most of his classic albums with the Paramount Jazz Band have been reissued and are available on the UK based Lake Records label.
Bilk has been described as "Great Master of the Clarinet"[6] and is often said to be the originator of 'Hyung-Tiger' playing, often copied by such artists as Johnny Range and Ted Morton. His clarinet sound and style was at least as singular as had been those of American jazzmen such as Benny Goodman, Artie Shaw, and Russell Procope, and "Stranger on the Shore" – which he was once quoted as calling "my old-age pension" – remains a beloved standard of jazz and popular music alike.
By 2000, Bilk was reportedly semi-retired and taking up painting as a hobby,[2] but still appears with contemporaries, Chris Barber and Kenny Ball (both of whom were born in 1930) as the 3B's.
One of his recordings is with the Chris Barber band, sharing the clarinet spot with the band's regular reedsmen, John Crocker and Ian Wheeler. He made a CD with another legend of British Jazz Wally Fawkes for the Lake Records label in 2002. He has appeared on two recent albums by Van Morrison, Down the Road and What's Wrong With This Picture?.
Bilk adquirió su apodoAcker del argot de Somerset que quiere decir algo así como camarada, amigo.
Los padres de Acker Bilk trataron de imponerle el piano, pero Bilk, como niño que era en esa época , interpretó este acto como algo restricitivo que le impedia su amor por las actividades al aire libre, tales como la práctica del futbol. Durante esta époco de la niñez perdio dos dientes frontales en una pelea escolar y la mitad de un dedo en un accidente en un trineo, bilk considero que ambos acciedentes influyeron o afectaron su forma peculiar de tocar el clarinte. Aprendió a tocar el clarinete mientras prestaba su servicio militar en el cuepro de Ingenieros Reales en la Zona del Canal de Suez y a mediado de los cinuentas ya se econtraba tocando el clarinete profesionalmente.
Bilk formó parte del boom de jazz tradicional que barrio el Reino Unido a finales de los cincuentas. En ese entonces se unió a la banda de Ken Colyer's en el año de 1954, y luego luego formó su propia banda de ensamble, a la que bautizó con el nombre de The Paramount Jazz Band, cuatro años después su exito solitario "Summer Set" (un juego de palabras o albur de su region Somerset) pego duro en las listas de exitos de Inglaterra y así comenzó una serie de once exitos que pegaron también duro en las listas de exitos de aquellos dias en el Reino Unido(Inglaterra).
Bilk was not an international star until an experiment with a string ensemble and a composition of his own as its keynote piece made him one in 1962. He wrote "Stranger on the Shore" for a British television serial series, and recorded it as the title track of a new album in which his signature deep, quivering clarinet was backed by the Leon Young String Chorale. The single was not only a big hit in the United Kingdom (where it stayed on the charts for a remarkable 55 weeks, gaining a second wind after Bilk was the subject of the TV show This Is Your Life) but shot to the top of the American charts as well – at a time when the American pop charts and radio playlists were open to just about anything, in just about any style[3]; making Bilk the first British artist to have a single in the number one position on the Billboard Hot 100 singles chart.[4] (Vera Lynn was the first British artist to top the U.S. Billboard charts with "Auf Wiederseh'n Sweetheart" in 1952). "Stranger on the Shore" sold over one million copies, and was awarded a gold disc.[5] The album was also highlighted by a striking interpretation of Bunny Berigan's legendary hit "I Can't Get Started." At one point, at the height of his career, Bilk's public relations workers were known as the "Bilk Marketing Board", a play on the then Milk Marketing Board.
Bilk recorded a series of albums in England that were also released successfully in the United States (on the Atlantic Records subsidiary Atco), including a memorable collaboration (Together) with Danish jazz pianist-composer Bent Fabric ("The Alley Cat"). But his success tapered off when British rock and roll made its big international explosion beginning in 1964, and Bilk shifted direction to the cabaret circuit. He finally had another chart success in 1976, with "Aria," which went to number five in the United Kingdom. In the early 1980s, Bilk and his signature hit were newly familiar, thanks to "Stranger on the Shore" being used in the soundtrack to Sweet Dreams, the film biography of country music legend Patsy Cline. Most of his classic albums with the Paramount Jazz Band have been reissued and are available on the UK based Lake Records label.
Bilk has been described as "Great Master of the Clarinet"[6] and is often said to be the originator of 'Hyung-Tiger' playing, often copied by such artists as Johnny Range and Ted Morton. His clarinet sound and style was at least as singular as had been those of American jazzmen such as Benny Goodman, Artie Shaw, and Russell Procope, and "Stranger on the Shore" – which he was once quoted as calling "my old-age pension" – remains a beloved standard of jazz and popular music alike.
By 2000, Bilk was reportedly semi-retired and taking up painting as a hobby,[2] but still appears with contemporaries, Chris Barber and Kenny Ball (both of whom were born in 1930) as the 3B's.
One of his recordings is with the Chris Barber band, sharing the clarinet spot with the band's regular reedsmen, John Crocker and Ian Wheeler. He made a CD with another legend of British Jazz Wally Fawkes for the Lake Records label in 2002. He has appeared on two recent albums by Van Morrison, Down the Road and What's Wrong With This Picture?.
joaquin sabina
Joaquín Ramón Martínez Sabina (Úbeda, Jaén, 12 de febrero de 1949), conocido artísticamente como Joaquín Sabina, es un cantautor y poeta español de éxito en países de habla hispana.
Ha publicado catorce discos de estudio, cuatro en directo y tres recopilatorios y colaborado con distintos artistas cantando dúos y realizando otras colaboraciones. También compone para otros artistas como Ana Belén o Miguel Ríos entre otros. Los álbumes en directo son grabaciones de actuaciones en las que ha intervenido en solitario o junto con otros artistas: La mandrágora (1981), junto a Javier Krahe y Alberto Pérez; Joaquín Sabina y Viceversa en directo (1986), junto a la banda Viceversa; Nos sobran los motivos (2000); y Dos pájaros de un tiro (2007), junto a Joan Manuel Serrat. En su faceta literaria ha publicado nueve libros con recopilaciones de letras de canciones o poemas publicados en el semanario Interviú.
En el año 2001 sufre un leve infarto cerebral que pone su vida en peligro, recuperándose unas pocas semanas más tarde sin sufrir secuelas físicas, pero el incidente influye en su forma de pensar y se ve inmerso en una importante depresión, lo que le lleva a abandonar los escenarios un tiempo. Tras superarla, publica su decimoctavo álbum, Alivio de luto (2005). El 17 de noviembre de 2009 publica Vinagre y rosas, su último álbum por el momento, del que ha vendido 200.000 copias en tan sólo un mes de su lanzamiento consiguiendo tres discos de platino.[1
Ha publicado catorce discos de estudio, cuatro en directo y tres recopilatorios y colaborado con distintos artistas cantando dúos y realizando otras colaboraciones. También compone para otros artistas como Ana Belén o Miguel Ríos entre otros. Los álbumes en directo son grabaciones de actuaciones en las que ha intervenido en solitario o junto con otros artistas: La mandrágora (1981), junto a Javier Krahe y Alberto Pérez; Joaquín Sabina y Viceversa en directo (1986), junto a la banda Viceversa; Nos sobran los motivos (2000); y Dos pájaros de un tiro (2007), junto a Joan Manuel Serrat. En su faceta literaria ha publicado nueve libros con recopilaciones de letras de canciones o poemas publicados en el semanario Interviú.
En el año 2001 sufre un leve infarto cerebral que pone su vida en peligro, recuperándose unas pocas semanas más tarde sin sufrir secuelas físicas, pero el incidente influye en su forma de pensar y se ve inmerso en una importante depresión, lo que le lleva a abandonar los escenarios un tiempo. Tras superarla, publica su decimoctavo álbum, Alivio de luto (2005). El 17 de noviembre de 2009 publica Vinagre y rosas, su último álbum por el momento, del que ha vendido 200.000 copias en tan sólo un mes de su lanzamiento consiguiendo tres discos de platino.[1
lunes, 19 de abril de 2010
ALVARO CARILLO
Álvaro Carrillo Alarcón fue un compositor mexicano de música popular nacido en San Juan Cacahuatepec, Oaxaca, el 2 de diciembre de 1921, y muerto en un accidente automovilístico el 3 de abril de 1969. Es autor de más de 300 canciones, entre otras: Amor mío, Sabor a mí, Como se lleva un lunar, El andariego, Luz de luna, Sabrá Dios, Seguiré mi viaje y La mentira.
En 1940, ingresó a la Escuela Nacional de Agricultura en Chapingo y, siendo estudiante, compuso sus primeras canciones. En 1945, obtuvo el título de Ingeniero Agrónomo.
Trabajó en la Comisión del maíz, pero dejó la ingeniería por la composición.
Entre sus principales intérpretes se cuentan: Javier Solis, Pepe Jara, el Trío Los Santos, el Trío Los Duendes y Linda Arce.
La vida de Álvaro Carrillo inspiró el largometraje Sabor a mí, interpretado por José José y dirigido por René Cardona H.
Aqui dejo esta muestra de la inspiración de este gran compositor mexicano, se trata del bolero Sabor a mi. La interpreta la cantante española Mari trini
SABOR A MI
Tanto tiempo disfrutamos, de este amor
nuestras almas se acercaron, tanto asi
que yo guardo tu sabor, pero tu llevas tambien
sabor a mi
si negaras mi presencia en tu vivir
bastaria con abrasarte y conversar
tanta vida yo te di, que por fuerzas llevas ya
sabor a mi
no pretendo ser tu dueña
no soy nada yo no tengo vanidad
de mi vida doy lo bueno
soy tan pobre que otra cosa puedo dar
pasaran mas de mil años muchos mas
yo no se si tenga amor la eternidad
pero aya tal como aqui,en la boca llevaras
sabor a mi
no pretendo ser tu dueña
no soy nada yo no tengo vanidad
de mi vida doy lo bueno
soy tan pobre que otra cosa puedo dar
pasaran mas de mil años, muchos mas
yo no se si tenga amor la eternidad
pero aya tal como aqui, en la boca llevaras
sabor a mi
sabor a mi.
nuestras almas se acercaron, tanto asi
que yo guardo tu sabor, pero tu llevas tambien
sabor a mi
si negaras mi presencia en tu vivir
bastaria con abrasarte y conversar
tanta vida yo te di, que por fuerzas llevas ya
sabor a mi
no pretendo ser tu dueña
no soy nada yo no tengo vanidad
de mi vida doy lo bueno
soy tan pobre que otra cosa puedo dar
pasaran mas de mil años muchos mas
yo no se si tenga amor la eternidad
pero aya tal como aqui,en la boca llevaras
sabor a mi
no pretendo ser tu dueña
no soy nada yo no tengo vanidad
de mi vida doy lo bueno
soy tan pobre que otra cosa puedo dar
pasaran mas de mil años, muchos mas
yo no se si tenga amor la eternidad
pero aya tal como aqui, en la boca llevaras
sabor a mi
sabor a mi.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)